آخرین اخبار
کد مطلب: 80051
هماهنگي دستگاه هاي اجرايي در رعايت حجاب وعفاف
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1534

به گزارش سلام لردگان،حجت الاسلام و المسلمين عبدالمقيم ناصحي، رئيس کميسيون اجتماعي و فرهنگي شوراي شهر تهران در جلسه کميته مشترک اعضاي کميسيون اجتماعي و فرهنگي شوراي شهر ، معاونت اجتماعي و فرهنگي شهرداري و نمايندگان مجلس تاکيد کرد: همه دستگاه هايي اجرايي ملزم به اجراي سياست هاي ابلاغي مقام معظم رهبري در رعايت حجاب و عفاف هستند.

 رئيس کميسيون اجتماعي و فرهنگي شوراي شهر تهران که رياست اين کميته مشترک را برعهده دارد، در اين جلسه بيان کرد: اين کميته مشترک بين اعضاي شوراي شهر تهران ،نمايندگان مجلس ،نماينده استانداري و شهرداري تهران تشکيل شده است تا اطلس آسيبهاي اجتماعي شهر تهران را بررسي کند.

حجت الاسلام ناصحي با اشاره به اينکه موضوع اين جلسه بحث عفاف و حجاب بوده است، تاکيد کرد: قرار شد موضوع عفاف و حجاب ابتدا از کارکنان سازمانها و نهادهاي مربوطه شروع شود تا الگوي شود براي کل جامعه.

وي در پاسخ به اين سوال خبرنگار افکارنيوز مبني بر ضمانت اجرايي اين طرح تاکيد کرد: با توجه به اينکه بحث عفاف و حجاب موضوع گسترده اي است که با تعيين مدت زمان قابل حل نيست، تعهدي که دستگاههاي شرکت کننده در جلسه مبني بر حمايت از طرح حجاب ارائه مي کنند که در حيطه وظايف خود به اين موضوع کمک کنند از ضمانت هاي اوليه طرح است.

حجاب زنان ويترين جمهوري اسلامي ايران است
در حاشيه اين جلسه نيز حجت الاسلام ميثم امرودي، معاون اجتماعي و فرهنگي شوراي شهر تهران نيز بر نقش بانوان در اجراي سياست هاي حجاب و عفاف در پايتخت تاکيد کرد و گفت:بايد به اين مساله توجه داشت که حجاب زنان ويترين جمهوري اسلامي ايران است.

معاون شهردار تهران در ادامه با بيان اينکه با اجراي برنامه هايي که شهرداري تهران در سالهاي اخير در اشاعه فرهنگ حجاب و عفاف در پايتخت انجام داده، فضاي شهر تهران نسبت به دوسال گذشته متفاوت تر شده است، تاکيد کرد: در مورد مساله عفاف و حجاب در برخي موارد مجلس ظرفيت پرداختن به اين موضوع را دارد و موضوعي که وزارت کشور سه سال پيش آن را تصويب کرد، اين است که هيچ مدير آقايي نمي تواند منشي زن داشته باشد و بالعکس نيز هيچ مدير خانمي نمي تواند منشي آقا داشته باشد. شهرداري تهران اين موضوع را خيلي قبل تر مصوب کرده بود و اين بار دوباره بر اين مساله تاکيد کرده است. اين موضوع اصلا به اين معنا نيست که مي خواهيم تفکيک جنسيتي داشته باشيم .

حجت الاسلام ميثم امرودي با اشاره به بخشي از فعاليت هاي شهرداري تهران در اين زمينه يادآور شد: به عنوان مثال شهرداري شهربانوها را به عنوان فضايي مختص بانوان راه اندازي کرده است. در شهربانوها علاوه بر فضاي بزرگي که به بانوان اختصاص داده شده فضاهايي براي استخر مراکز مشاوره ، مهدکودک و مکاني براي دوچرخه سواري وجود دارد و وقتي خانمي وارد شهربانو مي شود مي تواند فرزندش را به مهدکودک مجموعه بسپارد و خود از فضاهاي تفريحي بهره مند شود .

وي با اشاره به ديدگاه هايي که نسبت به زنان وجود دارد، ادامه داد: هرکاري انجام مي دهيم نبايد به نقش مادري زن ضربه بخورد دوم اينکه بيش از ?? درصد جمعيت را زنان تشکيل مي دهند و معتقديم که عدالت راجع به بانوان رعايت نشده است و شهرداري خواسته اين موضوع را رعايت کند .

معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران تاکيد کرد: به عنوان مورد سوم مي توان گفت که نقش زنها در هدايت جامعه بسيار شاخص است و در اين بين مي توان به حضور زنان در خانه هاي تسنيم اشاره کرد و در کل ما پذيرفته ايم حجاب زنان بايد ويترين جمهوري اسلامي باشد .

طرح شهرداري تهران درخصوص عدم حضور بانوان در برخي سمت ها ارزشمند است
به گزارش افکارنيوز، لاله افتخاري، دبير کميسيون فرهنگي مجلس اسلامي نيز با تاکيد بر اينکه طرح عدم حضور بانوان در سمت هايي مانند رييس دفتري که شهرداري تهران انجام داده، بسيار ارزشمند است، گفت: بهتر است که ساير ارگان ها و سازمان ها نيز از اين برنامه ها و اجراي آن بهره مند شوند.
وي، با بيان اينکه اگر فضاي کاري بانوان و آقايان در محيط هاي کاري تفکيک شده باشد خود پرسنل راحت تر هستند، افزود: اين موضوع از نظر عقلاني نيز قابل توجه بوده و کار خوبي محسوب مي شود.
دبير کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در ادامه صحبت هاي خود درباره تفکيک محيط هاي کاري يادآور شد: با اجراي اين طرح خانم ها و آقايان راحت تر نيز هستند. حتي اگر اين کار در کلاس هاي درس و دانشگاه نيز اتاق بيفتد، افراد مي توانند راحت تر فعاليت کاري خود را انجام دهند.

افتخاري با تاکيد بر اينکه براي اين جداسازي ها الزامي وجود ندارد، همچنين گفت: به هر حال کار ارزشمندي است که اگر اجرايي شود تبعات خوبي را به همراه خواهد داشت و اين در حاليست که خللي در انجام وظايف افراد ايجاد نمي کند. اين کار در کشورهاي ديگر نيز انجام شده است. به عنوان مثال در حوزه هاي اشتغال، حمل و نقل، فضاهاي آموزشي، اماکن عمومي، فضاهاي تفريحي و ... اين طرح در کشورهاي ديگر نيز انجام شده است.

بايد تمامي دستگاه هاي اجرايي ملزم به رعايت عفاف و حجاب شوند
مجتبي رحماندوست، عضو کمسيون اجتماعي مجلس نيز درحاشيه اين جلسه با بيان اينکه عملکرد شهرداري تهران در حوزه بانوان و عفاف و حجاب عملکرد خوبي بوده است، گفت: اميدوارم ساير نهادها و سازمانها نيز در حوزه عفاف و حجاب خوب عمل کنند.

وي افزود: در اين موضوع شکي نيست که مباني اعتقادي و احکام ديني ما در رديف اول قرار مي گيرد. به عبارتي اگر نظام ما نظام جمهوري اسلامي است بايد ظواهر شهري و حضور شهروندان در اماکن عمومي نيز اسلامي باشد و بايد احکام اسلامي اجرايي شود.

رحماندوست با بيان اينکه تنها اکتفا کردن به نام اسلام کافي نيست، ادامه داد: از موارد اسلامي رعايت و حفظ ظاهر هم براي بانوان و هم براي آقايان است.
اين نماينده مجلس با اشاره به تشکيل کارگروه و کميته عفاف و حجاب در کميسيون اجتماعي مجلس بيان کرد: اين کميته وظيفه پيگيري اجراي قانون شوراي انقلاب فرهنگي را دارد ، چرا که طبق اين قانون حدود ?? دستگاه موظف هستند که قانون را در سازمان ها اجرايي کنند.

وي با اشاره به جلسه روز گذشته که جلسه اي مشترک بين شهرداري، شوراي شهر، استانداري تهران و مجلس بود، يادآور شد: شهرداري تهران در اين جلسه گزارشات خوبي ارائه داد. ما درصدديم که دستگاه هاي اجرايي ملزم به رعايت عفاف و حجاب شوند که اين امر هم براي متصديان و پشت ميزنشينان بايد باشد و هم براي مراجعه کنندگان. دليلي ندارد که نظام ما نظام جمهوري اسلامي باشد اما افراد پوشش اسلامي نداشته باشند.

منبع: افکارنيوز؛

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس